خاطرات یک سرباز

کتاب آیه های هدایت نوشته وحید کاظم زاده قاضی جهانی

خاطرات یک سرباز

کتاب آیه های هدایت نوشته وحید کاظم زاده قاضی جهانی

خمس یکی از دستورات صریح قرآن

خمس یکی از دستورات صریح قرآن

 

وَ اُعْلَموُآ اَنَّما غَنِمْتُمْ مِّن شَیْ ءٍ فَأنَّ لِلّهِ خُمُسَهُ و لِلَّرسولِ و لِذِالْقُرْبَی وَ الْیَتمَی وَالْمَسکِینِ وَابْنِ السَّبِیلِ

41            (انفال )

 

« ای مؤمنان بدانید که هرچه بشما غنیمت و فائده رسد خمس آن برای خدا و برای پیامبر و برای خویشان او و یتیمان و فقیران و واماندگان در راه است »

 

 

     یکی از مسائلی که من همواره دنبال می کردم بحث و گفتگو در رابطه با    اندیشه های اسلامی گوناگون و آشنایی با برنامه ها و متدهای دینداری اقلیت های اسلامی و دینی بود و در مدتی که در یگان خدمتی مشغول انجام وظیفه بودم در مواقع بیکاری وگاه درفرصت هایی که ازکار روزانه فارغ می شدیم با یکی از پرسنل پیر و فرهیخته ای که به عنوان رئیس و سرپرست قسمتی که در آن مشغول بودم انجام وظیفه نموده و از پیروان اهل تسنن به حساب می آمد به بحث و گفتگو      می پرداختم و من ادعا می کنم که در این گفتگوها ، چیزهای زیادی را از وی آموخته و کسب نموده ام .

 

    آیه های هدایت                                                 39                       

 

     40                                                   آیه های هدایت                         

     یکی از روزها ، بحث به خمس و سهم مبارک امام کشید و من بدو گفتم که آیه صریحی درسورة انفال در مورد خمس نازل شده و به مؤمنان دستور داده تایک پنجم هرآنچه را که سود کرده اند به اهل بیت پیامبر به عنوان سهم امام و به سادات فقیر ویتیم و درراه مانده تقدیم نمایند لذا به مجرد این گفتگو این آیه را در صبحگاه قرائت کرده و به وی فهماندم که خمس نه تنها غنایم جنگی را و بلکه هرگونه سود و فایده ای که به انسان مسلمان می رسد شامل می گردد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد