خاطرات یک سرباز

کتاب آیه های هدایت نوشته وحید کاظم زاده قاضی جهانی

خاطرات یک سرباز

کتاب آیه های هدایت نوشته وحید کاظم زاده قاضی جهانی

مقدمه کتاب

مقدّمه کتاب
 
کتاب آیه های هدایت 

 

                        وَلَقَدْ صَرَّفْناهُ بَیْنَهُمْ لِیَذَّکَّرُوا فَاَبی اَلکْثَرُ النّاسِ اِلّا کُفُورا  50

                                       و لَوْ شِئْنا لَبَعَثْنا فی کُلِّ قَرْیَهٍ نَذیراً  51

                            فَلا تُطِعِ الْکافِرینَ وَجاهِدْهُمْ بِه جِهاداً کبیراً  52  

 (فرقان)

 

« ما این آیات را به صورتهای گوناگون و موثر در میان آنها قراردادیم تا متذکر شوند ولی بیشتر مرم جزانکار و کفر کاری در برابر آن نشان ندادند و اگر می خواستیم در هر شهر و دیاری ، پیامبری می فرستادیم بنابراین  ] ای رسول [ از کافران اطلاعت مکن و بوسیله آیات قرآن با آنها جهاد بزرگی کن »

 

     یکی از فاکتورهای اساسی رشد و بالندگی و اصلاح پذیری جامعه ، اهمیت دادن به بخش نقد و انتقاد می باشد ، انتقادی که در آن دلسوزی و خیر خواهی موج زده و خالی از هرگونه شائبه قصد و غرضی باشد که یک جامعه متفکر و فهیم از یک منتقد خوب انتظار دارد ، لذا به باور این قلم ، انسان به جهت موقعیت زمانی و مکانی ، باید در اولین مرحله در اصلاح خویش و در مراحل بعدی در اصلاح محیط اطراف زندگی خود اهتمام کند ، و به واسطة وظیفه امر به معروف و نهی از منکر ، بهترین شیوة انتقاد را فراخور مخاطب خویش و قدرت اثرگذاری آن برگزیند .

آنچه پیش رویتان است حاوی گزیده ای از خاطرات تلخ و شیرین سربازی است که بطور ناخواسته در محیطی داخل می شود و در شرایطی قرار می گیرد که در گذشته تصورات و ذهنیّت های دیگری نسبت به آن داشته و تا کنون آن را تجربه ننموده بود، پس با احساس مسئولیت تصمیم می گیرد تا به شکلی محیط پادگان را با خود انتقادی ، تحت تأثیر قرار داده و در حد توان به اصلاح برخی از رفتارها و سلیقه های نادرست بپردازد لذا در راستای آن ، شیوه قلم زنی را به سبب برخی از محدودیت ها و خط قرمزهای موجودی که بعلت بسته بودن محیط بر سربازخانه ها حاکم بوده غیر عملی و گاه ناممکن می بیند پس به مبارزه قرآنی روی آورده و با شیوه قرآن درمانی در عصر موسوم به اصلاحات ، دست به ابتکار جدیدی می زند واز این طریق می کوشد تا انحرافات ، کج سلیقگی ها و زشتی برخی از تعاملات موجود را به زبان قرآن در قالب انتقاد ارائه داده و به یاری آن ، برنامه ها و قوانین اساسی و اصولی مد نظر اسلام و انقلاب را متذکر گردد ، لذا صبحگاههای نظامی سربازخانه را به دلیل حضور تمامی پرسنل کادر و وظیفه ، بهترین فرصت عملی شدن این تصمیم می بیند و از طریق برنامه قرائت قرآن کریم به مبارزة قرآنی مبادرت می ورزد .

     این قلم با مکتوب این خاطرات قصد دارد تا حوزه این مبارزه را وسعت بخشیده و آن را به صورت فرهنگ صحیحی که خود قرآن بر رسول اکرم(ص) تجویز می کند درآورد، مبارزه با برخی شیوه های نادرستی که بالطبع ده ها بار بیشتر و بزرگتر از آنها را در سازمانها ، ادارات و شرکت های دیگر کشور روزانه شاهد هستیم . امید است این اثر بتواند در بسط و گسترش فرهنگ نقد و انتقاد در جامعه اسلامی و ترویج امر به معروف و نهی از منکر قدمی هرچند کوچک بردارد .انشاء الله .

 

وحید کاظم زاده قاضی جهانی

     پنجم محرم  1424 هـ.ق.

 

نظرات 2 + ارسال نظر
امیر جمعه 17 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 02:54 ب.ظ http://sokoote-marg.mihanblog.com

سلام
آقای کاظم زاده عزیز
خوشحال می شم دلنوشته های ما را هم بخوانید

طارونه جمعه 17 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 03:10 ب.ظ http://tarooneh.blogsky.com

سلام .خوبی . من شروع به نوشتن یه وبلاگ کردم. برای فعال شدنش به بیننده خوبی مثل شما نیاز دارم .راستی امروز تولد من .تولدم مبارک . راستی هر وقت اومدی نظر یادت نره.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد