خاطرات یک سرباز

کتاب آیه های هدایت نوشته وحید کاظم زاده قاضی جهانی

خاطرات یک سرباز

کتاب آیه های هدایت نوشته وحید کاظم زاده قاضی جهانی

احترام به پیش کسوتان و پرسنل با سابقه

احترام به پیش کسوتان و پرسنل با سابقه

 

 

یا اَیُّها الَّذینَ آمَنوُآ اِذا قیلَ لَکُمْ تَفَسَّحوُ فِی الْمَجالِسِ فَافْسَحوُ یَفْسَحِ اللهُ لَکُمْ وَ اِذا قیلَ

 

انْشُزوُا فَانْشُزوُا یَرْفَعِ اللهُ الَّذینَ امَنوُ‌مِنْکُمْ وَ الَّذینَ اوُتوُ الْعِلْمَ دَرَجاتٍ وَاللهُ بِما تَعْمَلونَ

 

خَبیرٌ

 

11   (مجادله)

«ای کسانی که ایمان آورده اید هنگامیکه به شما گفته شود مجلس را وسعت بخشید (وبه تازه واردها جادهید) وسعت بخشید خداوند(بهشت را)برای شما وسعت می بخشد، و هنگامی که گفته شود برخیزید برخیزید ، اگر چنین کنید خداوند آنها را که ایمان آورده اند و کسانی را که ازعلم بهره دارند درجات عظیمی می بخشد »

 

 

 

    آیه های هدایت                                                 17                       

 

     18                                                   آیه های هدایت                         

     یکی از عادات زشتی که در فرمانده گردان مشهود بود این بود که احترام پیش کسوت ها و پرسنل کادر سابقه دار و قدیمی را رعایت نمی کرد ، وقتی یکی از پرسنل قدیمی وارد اتاق فرماندهی می شد از صندلی فرماندهی تکانی نمی خورد و رسم ادب و احترام بزرگتر را به جای نمی آورد . بارها خود شاهد بودم که حتی احترام جانشین خویش را نیز که از نظر سنی از وی بزرگتر و از نظر طول خدمتی ارشدتر از وی بود نداشت و او را که فرد محترم و معقولی می نمود حتی در برابرسربازان صفرکیلومتر ضایع نموده و عملاً تمامی اختیارات را از وی سلب نموده بود . به پرسنل خویش اعتماد نمی کرد تا جائیکه رؤسای ارکان چهارگانه درحد یک منشی برای فرماندهی عمل نموده و از خود اختیاری نداشتند . وقتی چنین صحنه هایی را می دیدم به یاد حکومتهای الیگارشی عهد عتیق و عهد رضاخانی افتاده و از خود خجالت می کشیدم و با خود می اندیشیدم دینی که برای هر موضوعی درجای خود اهمیت و ارزش قائل شده واجازه نداده آداب انسانی معاشرت به خاطر بی اعتنائی برخی زیر پانهاده شود چگونه عده ای به شکسته شدن حرمت پیشکسوتان در مقابل کوچکترها رضایت می دهند. می خواهم بگویم که اینگونه برخوردها در رده های پایینتر نیز اثر نموده و احترام به ارشدتر و بزرگتر لوث میگردد .

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد